Xato 403 Taqiqlangan - bu nimani anglatadi va uni qanday tuzatish kerak
O'qing - 3 мин.
Maqola o'qildi - 12 раз
Yangilangan - 10.10.2024
Chop etilgan - 10.10.2024

Xato 403 Taqiqlangan: bu nimani anglatadi

Xato 403: tushunchasi, xususiyatlari, tuzatish usullari

Internet orqali sayohat qilish nafaqat foydali ma'lumotlarni o'rganish, qiziqarli maqolalarni o'qish va qiziqarli videolarni tomosha qilishdir. Ko'pincha foydalanuvchi muammolarga duch kelishi kerak. Ulardan biri 403 taqiqlangan server xatosi. Nima uchun paydo bo'ladi? Uning kod belgisi ortida nima yashiringan? Buni tuzatish uchun qanday choralar ko'rish kerak?

Umumiy tushuncha

403 taqiqlangan kod foydalanuvchining ma'lum bir tarmoq resursiga kirish huquqiga ega emasligini ko'rsatadigan server javobidir. Bunday javob uchun juda ko'p sabablar bor va yo'q qilish faqat aniq vaziyatni tahlil qilgandan keyin mumkin; universal ko'rsatmalar mavjud emas.

Shuni ta'kidlash kerakki, ko'rib chiqilayotgan xato, umuman olganda, unchalik jiddiy emas. Ba'zan u vaqtinchalik va hech qanday qo'shimcha manipulyatsiyani talab qilmasdan, o'z-o'zidan yo'qoladi; boshqa hollarda oddiy harakatlar va sozlamalarni o'zgartirish talab qilinadi.

Ehtimoliy sabablar

Ideal holda, 403 taqiqlangan server xatosi faqat tegishli huquqlarga ega bo'lmagan foydalanuvchi tarmoq resursiga kirishga harakat qilsa paydo bo'lishi kerak. Haqiqat, afsuski, idealdan uzoqdir va shuning uchun muvaffaqiyatsizlikning mumkin bo'lgan sabablari ro'yxati ancha kengroq va quyidagi toifalarni o'z ichiga oladi:

  • Foydalanuvchi qurilmasining noto'g'ri ishlashi;
  • Tarmoq resurslari komponentlarining noto'g'ri konfiguratsiyasi;
  • Tarmoqqa kirish xizmatlarini taqdim etuvchi tashkilot tomonidan o'rnatilgan cheklovlar.

Ro'yxatdagi toifalarning har biri batafsilroq o'rganishni talab qiladi.

Foydalanuvchi tomonidagi nosozliklar

Yuqorida ta'kidlab o'tilganidek, xatoni ko'rsatishning "standart" stsenariysi serverning ma'lum sahifalarni, saytlarni yoki ulardagi fayllarni ko'rish huquqiga ega bo'lmagan tashrif buyuruvchining harakatlariga javobidir. Bu, masalan, faqat ma'murlar foydalanishi mumkin bo'lgan xizmat sahifalari bo'lishi mumkin. Quyidagi sabablar ham mumkin:

  • Avtorizatsiya, autentifikatsiya, avtorizatsiya yo'qligi. Ba'zi saytlar faqat shaxsiy ma'lumotlarning minimal to'plamini taqdim etgan va ism va parol yordamida tizimga kirgan ro'yxatdan o'tgan, vakolatli tashrif buyuruvchilar bilan ishlashga "rozi". Ular roʻyxatdan oʻtmagan mijozlar uchun yopiq.
  • Sahifa manzili noto‘g‘ri kiritildi. Xatolar odatda tafsilotlarda yashirinadi, shuning uchun havolani diqqat bilan o‘rganib chiqib, unda qo‘shimcha belgi bor-yo‘qligini bilishingiz kerak.
  • Antivirus dasturlari, xavfsizlik devorlarining ishlashi. Ehtimol, foydalanuvchining kompyuterida yoki smartfonida o‘rnatilgan antivirus saytni shubhali deb hisoblab, o‘tishni bloklaydi.
  • Siz tizimga kirgan qurilma toʻgʻri ishlamayapti. Eskirgan cookie fayllari, haddan tashqari yuklangan kesh, mobil maʼlumotlarni uzatish cheklovlari yoki smartfonlar uchun dolzarb boʻlgan trafikni tejash rejimini faollashtirish – koʻp variantlar mavjud.

Sayt administratori tomonidagi nosozliklar

Bunday holda, 403 xatosi quyidagi sabablarga ko'ra paydo bo'ladi:

  • Indeks fayl nomi etishmayotgan yoki noto'g'ri yozilgan. Odatda, biz php yoki html kengaytmali “indeks” fayli haqida bormoqda.
  • Tarmoq resurs fayllarini noto'g'ri joylashtirish. Ular ildiz papkasida joylashgan boʻlishi kerak, aks holda veb-server ularga toʻgʻridan-toʻgʻri kira olmaydi, natijada xatolik koʻrsatiladi.
  • Kataloglar va fayllarga kirish huquqi notoʻgʻri sozlangan, shu sababli server ular bilan oʻzaro aloqada boʻla olmaydi.
  • Plaginlar va kengaytmalarning noto'g'ri ishlashi. Bu, ayniqsa, mashhur WordPress platformasida yaratilgan saytlar uchun to'g'ri keladi. Administrator kengaytmalarni qidirishda ehtiyot bo‘lishi, ularni o‘z vaqtida yangilab turishi va qayta o‘rnatishi kerak.
  • Nomaqbul PHP nashrlari va saytni sozlash va boshqarish uchun zarur bo'lgan boshqa vositalardan foydalanish. Versiyalar eskirgan yoki serverda oʻrnatilgan dasturiy taʼminotga mos kelmasligi mumkin.

Provayder tomonidagi nosozliklar

Ushbu turkumda quyidagi 403 xatolik paydo bo'lishiga olib keladi:

  • Tarmoq resurslari xizmatini tugatish. Masalan, provayder sayt egasi o‘z majburiyatlarini bajarmaganligi, to‘lovni o‘z vaqtida olmagani yoki mualliflik huquqini buzuvchi kontentni joylashtirgani uchun kirishni bloklashi mumkin.
  • DNS server keshi o'z vaqtida yangilanmagan. 403-xato, agar DNS-server keshdagi eski ma'lumotlardan foydalanishda davom etsa, tarmoq resursi yaqinda yangi manzilga ko'chirilganda paydo bo'ladi.
  • Texnik nosozliklar. Asosiy server uskunasining ishdan chiqishi, aloqa liniyalaridagi uzilishlar, dasturiy ta'minotning noto'g'ri ishlashi.
  • Geografik cheklovlar. Ayrim saytlar ayrim mamlakatlardagi foydalanuvchilar uchun mavjud emas.

Avariyani qanday tuzatish mumkin?

Xatoni bartaraf etish algoritmi uning paydo bo'lishiga sabab bo'lgan sabablar bilan belgilanadi. Eng keng tarqalgan vaziyatlarni batafsil ko'rib chiqish kerak.

Foydalanuvchi ko'rsatmalari

Muammoga duch kelgan foydalanuvchi quyidagilarni bajarishi kerak:

  • Kirish huquqlarini tekshiring. Kerakli sayt yoki sahifaga o'tish uchun unga bir necha soniya vaqt sarflab, tizimga kirish yoki ro'yxatdan o'tish kifoya. Kamdan kam hollarda siz sayt administratoriga xat yozishingiz kerak bo'ladi, shunda u noto'g'ri berilgan blokni olib tashlaydi yoki bu harakatni amalga oshirish mumkin emasligini ko'rsatib, sababini tushuntiradi.
  • Keshni va cookie-fayllarni tozalash. Bu brauzer sozlamalari orqali amalga oshiriladi.
  • Brauzer sozlamalarini tekshiring. Dasturiy ta'minotning so'nggi versiyasini o'rnatib, sayt tasodifan bloklanganlar ro'yxatiga tushmaganiga ishonch hosil qilish yaxshi bo'lardi.
  • VPNni o'chiring yoki aksincha faollashtiring.
  • Izlayotgan sahifaning imlosini tekshiring. Ehtimol, manzillar qatorida qo‘shimcha qavs yoki sezilmaydigan tinish belgisi bordir.
  • Boshqa qurilmani sinab ko'ring. Sayt noutbukdan ochilmaydimi? Smartfoningizdan tizimga kirishga urinib ko'ring.
  • Provayderingizga qo'ng'iroq qiling. Ehtimol, tarmoqqa kirish xizmatlarini taqdim etuvchi tashkilot 403 xatosi nima bilan bog'liqligini biladi va uni tezda bartaraf etishga qaratilgan chora-tadbirlar to'plamini allaqachon amalga oshirmoqda.
  • Antivirusingizni tekshiring. Sayt bloklangan bo'lishi mumkin. Agar uning xavfsiz ekanligiga ishonchingiz komil bo'lsa, uni o'chiring.
  • Boshqa tarmoq orqali ulaning. Agar sayt uy Wi-Fi orqali ochilmasa, unga umumiy tarmoqlardan biri yoki smartfoningizning mobil tarmog'i orqali kirishga urinib ko'rishingiz mumkin.

Administrator ko'rsatmalari

Agar 403 taqiqlangan xato foydalanuvchi tomoni bilan emas, balki administrator tomoni bilan bog'liq bo'lsa, unda quyidagi qadamlar yordam beradi:

  • Serverga kirish huquqi sozlamalari toʻgʻriligini tekshirish. Har bir foydalanuvchi guruhi oʻqish, sahifalarni oʻzgartirish, yangi fayllarni yuklash, yangiliklar, fotosuratlar, videolar va boshqa kontentni joylashtirish kabi oʻz huquqlariga ega boʻlishi kerak.
  • Asosiy server sozlamalari toʻgʻriligini tekshirish. Agar konfiguratsiyada xatolar bo'lsa, kirishda qiyinchiliklar muqarrar ravishda paydo bo'ladi. Avvalo, ".htaccess" kengaytmali fayllarni diqqat bilan o'rganishingiz kerak, ular tarmoq resursining ma'lum sohalariga kirish uchun javobgardir.
  • Xavfsizlik algoritmlari va dasturlarining to'g'ri ishlashini tekshirish. Ruxsatsiz kirishni istisno qilgan holda, ular avtomatik ravishda eng og'ir rejimga o'tadilar, bu holda yumshoqroq bo'lgan standart sozlamalarga "orqaga qaytish" kifoya qiladi.
  • Veb-server jurnallarini tahlil qilish. Tajribali administrator jurnallarni oʻrganib chiqib, xatolar yuzaga kelishiga bilvosita yoki bevosita taʼsir qilgan voqealarni osongina aniqlashi mumkin.
  • WordPress plaginlarini o'chirish. Yangi o'rnatilgan plaginlar saytga mos kelmasligi va uning normal ishlashiga xalaqit berishi mumkin. Muammo yangilanishlar o'z vaqtida bo'lmasa ham dolzarbdir.
  • Sayt fayllarini ildiz kataloglariga ko'chirish. Agar boshqacha joylashtirilsa, ular o'tib bo'lmaydi.

Profilaktik choralar

Ma'lumki, har qanday xatoning paydo bo'lishiga sabab bo'lgan sabablarni tezda bartaraf etishdan ko'ra uning oldini olish osonroqdir. Saytga tashrif buyuruvchilar va foydalanuvchilarni yoqimsiz "taqiqlangan" xabardan himoya qilishni istagan ma'murlar quyidagi tamoyillarga amal qilishlari kerak:

  • Kirish huquqlarini aniq sozlash. Bu tarmoq resursining to'g'ri ishlashi uchun asosdir. Ruxsatlarning to'g'ri ekanligiga ishonch hosil qilish uchun barcha fayllarni, kataloglarni va kataloglarni tekshirish kerak. Har bir foydalanuvchi, xoh oddiy tashrifchi, xoh marketolog yoki xoh mulk egasi, ma'lum huquqlarga ega bo'lishi kerak.
  • ".htaccess" ruxsati bilan faylni to'g'ri konfiguratsiya qilish. Unda kirish amalga oshiriladigan asosiy tamoyillar saqlanib qolgan. Noto'g'ri belgilangan direktivalar butun tarmoq resursi yoki alohida toifalar yoki sahifalar mavjud bo'lmasligiga olib keladi. Fayl direktivalari saytning o'ziga xos xususiyatlariga va undan foydalanish xususiyatlariga mos kelishi kerak.
  • IP manzillar bo'yicha bloklash bundan mustasno. Kirishni cheklashning bu usuli samarali xavfsizlik chorasi hisoblanadi, lekin siz u bilan o'zingizni bezovta qilmasligingiz kerak. Noto'g'ri foydalanish 403 ta taqiqlangan xatoga olib keladi, hatto qonuniy, tasdiqlangan foydalanuvchi saytga kirishga harakat qilganda ham paydo bo'ladi. To'g'ri IP manzillardan kirish bloklanmaganligiga, tarmoq resursi xavfsizligini ta'minlaydigan xavfsizlik devorlari, antiviruslar va boshqa ilovalar to'g'ri ishlashiga ishonch hosil qilishingiz kerak.

Albatta, ma'murlar server dasturlarini yangilab turishlari kerak. Ushbu yondashuv nafaqat 403 xatolik xavfini bartaraf qiladi, balki xavfsizlikni kafolatlaydi va keraksiz xavf va zaifliklarni yo'q qiladi. Tajriba shuni ko'rsatadiki, hatto muhim va ahamiyatli bo'lmagan bir yangilanishning yo'qligi jiddiy xatolarga olib keladi.

Administratorlarning mas'uliyatli yondashuvi nafaqat xatolar yuzaga kelishini bartaraf qiladi, balki foydalanuvchilar tomonidan saytni umumiy qabul qilishiga ijobiy ta'sir ko'rsatadi, uning trafigining o'sishiga va reklama beruvchilar uchun jozibadorligiga hissa qo'shadi.

Ommabop savollarga javoblar

Xizmatdan qanchalik tez foydalanishni boshlashim mumkin?

Foydalanuvchi hisobi ariza topshirilgandan so‘ng darhol ochiladi.

Toʻlovni amalga oshirganingizdan soʻng darhol xizmatdan foydalanishni boshlashingiz mumkin.

Maqola muallifi:

user

Bosh muharrir

Danaev Almaz