Subdomenlar nima va ular nima uchun kerak?: oddiy so'zlar bilan
O'qing - 3 мин.
Maqola o'qildi - 12 раз
Yangilangan - 10.10.2024
Chop etilgan - 10.10.2024

Subdomenlar nima va ular nima uchun kerak?

Subdomen nima?

Subdomain - bu yuqori darajadagi domenning bir qismi bo'lgan domen. Ixtisoslashgan adabiyotlarda "subdomain" ta'rifi ham mavjud; bu atamalar sinonimdir. Ular qaysi sinflar bilan ifodalanadi? Ular nima uchun ishlatiladi?

Tushuncha tahlili

Internet ko'plab saytlar, tarmoq resurslari tomonidan shakllantiriladi va ular tarkibiy tuzilishni, navigatsiya qulayligini, boshqaruvni va sozlashni ta'minlovchi qismlar, segmentlardir. Masalan, asosiy sayt "example.net" deb ataladi. U tashkilotning ish profilini tavsiflovchi eng muhim ma'lumotlarni o'z ichiga oladi. Ushbu saytda quyidagi subdomenlarni yaratish mumkin:

  • Forum.example.net – forum, foydalanuvchilar bilan muloqot, kompaniyaga oid yoki uchinchi tomon mavzuli masalalarni muhokama qilish uchun boʻlim.
  • Blog.example.net – mualliflari ham sayt ma'murlari, ham ro'yxatdan o'tgan foydalanuvchilar bo'lishi mumkin bo'lgan qiziqarli mavzuli maqolalar, sharhlarni nashr qilish bo'limi.
  • Region.example.net – yirik tashkilotning hududiy vakolatxonasi uchun bo‘lim.

Tasniflash

Subdomenlar uchun asosiy tasniflash xususiyati maqsaddir. Mutaxassislar quyidagi asosiy turlarni aniqlaydilar:

  • Xizmat. Ularning vazifasi asosiy saytning funktsiyalarini ajratishdir. Masalan, yuqorida aytib o'tilgan forum. Shuningdek, alohida subdomenga onlayn-do'kon, xabarlar paneli, blog, qo'llab-quvvatlash xizmati, ma'murlar bilan aloqa shaklini ajratish mumkin. Xizmat subdomenlari guruhi, shuningdek, asosiy tashkilotning muayyan voqea, xizmat, mahsulot yoki tarkibiy boʻlinmasiga bagʻishlangan ochilish sahifalarini ham oʻz ichiga oladi.
  • Geografik. Agar biz turli shaharlarda, viloyatlarda va mamlakatlarda joylashgan keng ko'lamli tashkilot haqida gapiradigan bo'lsak, ular kerak. Bo'lim qidiruvni soddalashtiradi va faqat ma'lum bir geografik hududga tegishli bo'lgan takliflar, mahsulotlar va kontaktlarning aniqroq tuzilishiga imkon beradi. Muayyan mamlakatga xos boʻlgan milliy subdomen yaxshi mahalliylashtirishga ega boʻlishi kerak, shunda tashrif buyuruvchilar tarjimada qiyinchiliklarga duch kelmasligi kerak.
  • Mobil. Ular so'nggi paytlarda unchalik tez-tez ishlatilmayapti, bu moslashuvchan dizaynning rivojlanishi bilan izohlanadi, biroq ba'zi saytlar hali ham alohida mobil va ish stoli versiyalari bilan taqdim etiladi.
  • Sinov. Ular asosiy saytni yangilash, funksionalligi yoki dizaynini o'zgartirishda ishlatiladi. Subdomen bazani tashrif buyurish, buyurtma berish uchun ochiq qoldiradi, shu bilan birga ishlab chiquvchilar xotirjam ishlashlari mumkin, yangilangan dizayn tarmoq resursiga qanchalik mos kelishini, navigatsiya bilan bog‘liq muammolar bor-yo‘qligini, muayyan funksiyalar, yorliqlardan foydalanishni tekshiring.

Subdomainlarga bo'lgan ehtiyoj

Subdomenlar asosan turli xil tovarlar va xizmatlarni taklif qiluvchi, mintaqaviy ofislarga ega bo'lgan va keng maqsadli auditoriya bilan o'zaro aloqada bo'lgan yirik tashkilotlar tomonidan qo'llaniladi. Mumkin bo'lgan funktsiyalarning har biri alohida ko'rib chiqilishi kerak.

Qidiruv tizimini reklama qilish

Yandex yoki Google uchun subdomain alohida resurs bo'lib, asosiy sayt uchun SEO samaradorligini oshiradi. Afzalliklari quyidagilardan iborat:

  • Qidiruv natijalarida yuqori o'rinlarga erishish, hatto raqobatbardosh bo'shliqlarda ham. Yordamchi domenlardan foydalanish yuqori chastotali kalit iboralarni bir tekis taqsimlash, qidiruv robotlari uchun asosiy domenning koʻrinishini oshirish, jalb qilingan trafik hajmini oshirish, cheklovlarni chetlab oʻtish va bloklanish xavfini bartaraf etish imkonini beradi.
  • Mintaqaviy reklama. Kompaniya vakili bo'lgan har bir shahar va mintaqa uchun subdomen saytning geografik joylashuvni hisobga olgan qidiruv robotlari bilan ishonchli o'zaro ta'sirini ta'minlaydi.

navigatsiya qulayligini ta'minlash

Saytning har bir bo'limi, mahsulot toifasi uchun siz alohida subdomen yaratishingiz mumkin, bu foydalanuvchiga kerakli element yoki ma'lumotni topishni osonlashtiradi. Masalan, avtomobil reklamalari bo'lgan veb-saytda siz mototsikllar, maxsus jihozlar va yengil avtomobillarni o'z ichiga olgan segmentlarni ajratib ko'rsatishingiz mumkin.

Tarmoq resursini tezlashtirish

Asosiy sayt katta fayllar, masalan, videolar yoki yuqori aniqlikdagi fotosuratlar bilan haddan tashqari yuklangan bo'lsa, ta'sir eng aniq bo'ladi. Subdomenlardan foydalanib, siz ma'lumotni bir tekisda tarqatishingiz va sahifalar tezroq yuklanishi mumkin. Bu nafaqat tashrif buyuruvchilar, balki qidiruv tizimlari tomonidan ham qadrlanadi; qidiruv natijalaridagi pozitsiyalar yaxshilanadi, trafik va konversiya ortadi.

Asosiy saytni himoya qilish

Agar siz tarmoq resursini modernizatsiya qilishni, uning dizaynini o'zgartirishni yoki yangi funktsiyalarni qo'shishni rejalashtirmoqchi bo'lsangiz, bu ayniqsa dolzarbdir. Subdomain barcha testlar va tekshiruvlarni o'tkazish uchun eng yaxshi variantdir. Hech kim xatolardan himoyalanmaydi, lekin ular asosiy portalning funksionalligiga ta'sir qilmaydi, trafikni, konversiyani yoki qidiruv natijalari ro'yxatidagi pozitsiyalarni yomonlashtirmaydi.

Qanday qilib subdomen yaratiladi?

Subdomenlarning afzalliklarini 100% amalga oshirish, ularning funksionalligi, asosiy portalni ilgari surish samaradorligini ta'minlash uchun yaratishga mas'uliyat bilan yondashish zarur. Eng muhim talab - o'ziga xoslik, o'z dizaynining mavjudligi, mintaqaviy ma'lumotnomasi va semantik yadrosi. O'ziga xoslikni ta'minlash uchun siz bir nechta printsiplarga amal qilishingiz kerak:

  • Har bir subdomen uchun noyob kontent yaratish;
  • To'g'ri mintaqaviy bog'lanish;
  • Asosiy sayt bilan oʻzaro bogʻlanishni yaratish;
  • Google va Yandex tizimlarida veb-master huquqlarini tasdiqlash;
  • Targ'ib qilishda o'z semantik yadroingiz va noyob kalit so'zlaringizdan foydalaning.

Subdomain texnik tomondan yaxshi o'ylangan va xavfsiz bo'lishi kerak. Uni saqlab qolish uchun siz qo'shimcha mutaxassislar va ma'murlarni jalb qilishingiz, ma'lumotlarni dastlabki shifrlash, SSL sertifikatlari bilan uzatishni ta'minlaydigan xavfsiz HTTPS protokollaridan foydalanishingiz va jiddiy muammolarga olib kelishi mumkin bo'lgan zaifliklar va kichik nosozliklarni muntazam ravishda tekshirishingiz kerak.

Ommabop savollarga javoblar

Xizmatdan qanchalik tez foydalanishni boshlashim mumkin?

Foydalanuvchi hisobi ariza topshirilgandan so‘ng darhol ochiladi.

Toʻlovni amalga oshirganingizdan soʻng darhol xizmatdan foydalanishni boshlashingiz mumkin.

Maqola muallifi:

user

Bosh muharrir

Danaev Almaz