Shahar telefonlari, aylanma telefonlar, pullik telefonlar, kerakli abonentlar va tashkilotlarning raqamlarini qidirishingiz kerak bo'lgan qalin ma'lumotnomalar - bularning barchasi o'tmishda qoldi. Standart aloqa liniyalari ko'plab cheklovlarni olib tashlaydigan, maksimal signal uzatish diapazonini ta'minlaydigan va uning tozaligi, ravshanligi va tushunarliligini ta'minlaydigan ilg'or texnologiyalar bilan almashtirildi.
Ana shunday texnologiyalardan biri SIP telefoniyasidir. Uning xususiyatlari qanday? U foydalanuvchilarga, xoh jismoniy shaxslarga, xoh korxonalarga qanday imtiyozlar beradi? Uning imkoniyatlaridan qanday qilib to'g'ri foydalanish kerak?
SIP IP telefoniya bilan uzviy bog'liq, ammo bu atamalarni tenglashtirib bo'lmaydi. Birinchi holda, biz ma'lum bir protokol haqida gapiramiz, ikkinchisida - bu protokol boshqalar bilan birgalikda ishlatilishi mumkin bo'lgan texnologiya haqida, masalan, MGCP. Tegishli parallel - bu avtomobillar. Ushbu taqqoslashda IP - bu Toyota, ya'ni butun brend va SIP - Camry, ma'lum bir model.
Inglizcha qisqartma "sessiyani boshlash protokoli" degan ma'noni anglatadi, uni "sessiyani o'rnatish protokoli" deb tarjima qilish mumkin. Bu uning funksionalligini juda aniq tavsiflaydi: abonentni ro'yxatdan o'tkazish, suhbatni o'z vaqtida boshlash va tugatish.
SIP telefoniyasining ishlash algoritmi quyidagicha ko'rinadi:
Zamonaviy telefon tarmoqlarida abonentlar o'rtasidagi o'zaro aloqa "mijoz-server" tamoyili bo'yicha amalga oshiriladi. Strukturani tashkil etuvchi asosiy elementlar quyidagilardir:
Butun SIP telefoniya tuzilishining to'g'ri ishlashi uchun asosiy talab Internetga barqaror ulanishdir. Yuqori tezlik talab qilinmaydi - soniyada 100 kilobit etarli. Uskunani sotib olish ham majburiy emas. Texnologiyaning barcha afzalliklarini qadrlash uchun provayder bilan shartnoma imzolash va virtual PBXga ulanish kifoya.
SIP telefoniyasi maxsus qurilmalarni sotib olishni talab qilmaydi. Pulni tejash uchun siz tarmoqqa kirish imkoniyatiga ega IP-shlyuzlarga ulangan standart telefonlardan, shaxsiy kompyuterlar, noutbuklar yoki hatto tegishli dasturiy ta'minot o'rnatilgan mobil qurilmalar, planshetlar va smartfonlar, SIP mijozlari, dasturiy telefonlardan foydalanishingiz mumkin.
Byudjetni iloji boricha oqilona sarflashga majbur bo'lgan kichik kompaniyalar SIP infratuzilmasiga sarmoya kiritishlari shart emas. O'zingizni standart ofis uskunalari, o'rnatilgan ilovalarga ega kompyuterlar va muntazam ravishda ish safarlariga boradigan va ofisdan tashqarida ishlaydigan xodimlar uchun - smartfonlar bilan cheklash yaxshiroqdir.
Yirik kompaniyalar va qo'ng'iroq markazlariga, albatta, bir marta bosish orqali kerakli funktsiyani faollashtirishga imkon beruvchi konferentsiyalar va video qo'ng'iroqlarni qo'llab-quvvatlaydigan ixtisoslashtirilgan SIP telefonlarini o'z ichiga olgan jiddiyroq texnik vositalardan foydalanish tavsiya etiladi. Uskunaning narxi ancha yuqori, ammo bu uning funksionalligi, operator uchun qulayligi va maksimal ishonchliligi bilan oqlanadi.
SIP telefoniya ishi mijozlar, mijozlar, biznes hamkorlar bilan doimiy masofaviy aloqani talab qiladigan har qanday tashkilot uchun 100% mos keladi va biznes masalalarini o'z vaqtida hal qilmasdan mumkin emas. Avvalo, quyidagi korxonalarni ta'kidlash kerak:
Korxonalarning SIP telefoniyaga tobora ko'proq murojaat qilishining asosiy sababi bu byudjetlarni optimallashtirish va aloqa xarajatlarini kamaytirish orqali pulni tejash qobiliyatidir. Tasdiqlangan provayder bilan shartnoma tuzish, narx va xizmatlar assortimentida muvozanatlashgan maqbul tarif rejasini tanlash kifoya. Uskunani sotib olishga sarmoya kiritishning hojati yo'q, texnik xizmat ko'rsatish xodimlarini yollash, ular uskunaning xizmat ko'rsatish qobiliyatini nazorat qiladi, uni sozlashadi - bularning barchasi provayderning mas'uliyatidir.
Yangi aloqa formatining boshqa muhim afzalliklari quyidagilardan iborat:
Yordamchi funktsiyalarning ko'pligi ham zamonaviy texnologiyalarning afzalligi sifatida ko'rib chiqilishi kerak, ammo ularni batafsilroq ko'rib chiqish kerak - ularning soni juda katta. Biznes uchun eng katta qadriyat - bu IT-tizimlar, korporativ ma'lumotlar bazalari, CRM bilan sinxronlash qobiliyati, bu savdo bo'limi, menejment va mijozlar bilan doimiy aloqada bo'lishi kerak bo'lgan boshqa mutaxassislarning ishini avtomatlashtiradi.
Sinxronlashtirilgandan so'ng, juda ko'p imkoniyatlar ochiladi, jumladan:
SIP Internet-telefoniya uchun mos keladigan yagona protokol emas. Eng yaqin analoglardan biri H.323, ammo u eskirgan deb hisoblanadi, qulaylik, sozlamalarning o'zgaruvchanligi jihatidan zamonaviy ishlanmalardan ancha past va katta multimedia fayllarini uzatish uchun juda mos kelmaydi. Agar korxona trafikni tejash va aloqa kanallarini tushirish kabi o'tkir muammoga duch kelsa, ushbu muammoni hal qilish uchun maxsus ishlab chiqilgan IAX2 protokoli yaxshi tanlov bo'ladi.
SIP telefoniyasi, Internet orqali ovozli qo'ng'iroqlarni amalga oshirish imkonini beruvchi boshqa texnologiyalar singari, juda qulay, biznes ehtiyojlarini qondiradi va korxonaning rentabelligi va maqomini yangi bosqichga ko'tarishga yordam beradi.
SIP - bu eng ishonchli va universal protokol bo'lib, uning imkoniyatlari ovozli qo'ng'iroqlar bilan cheklanmaydi. Matnli xabarlarni, multimedia fayllarini uzatish va ommaviy konferentsiyalar o'tkazish uchun javob beradi.
Foydalanuvchi hisobi ariza topshirilgandan so‘ng darhol ochiladi.
Toʻlovni amalga oshirganingizdan soʻng darhol xizmatdan foydalanishni boshlashingiz mumkin.