SIP telefoniya - bu nima, u qanday ishlaydi?
O'qing - 8 мин.
Maqola o'qildi - 32 раз
Yangilangan - 28.04.2025
Chop etilgan - 28.04.2025

SIP telefoniya - bu nima?

SIP telefoniya: bu nima?

Shahar telefonlari, aylanma telefonlar, pullik telefonlar, kerakli abonentlar va tashkilotlarning raqamlarini qidirishingiz kerak bo'lgan qalin ma'lumotnomalar - bularning barchasi o'tmishda qoldi. Standart aloqa liniyalari ko'plab cheklovlarni olib tashlaydigan, maksimal signal uzatish diapazonini ta'minlaydigan va uning tozaligi, ravshanligi va tushunarliligini ta'minlaydigan ilg'or texnologiyalar bilan almashtirildi.

Ana shunday texnologiyalardan biri SIP telefoniyasidir. Uning xususiyatlari qanday? U foydalanuvchilarga, xoh jismoniy shaxslarga, xoh korxonalarga qanday imtiyozlar beradi? Uning imkoniyatlaridan qanday qilib to'g'ri foydalanish kerak?

Tushuncha tahlili

SIP IP telefoniya bilan uzviy bog'liq, ammo bu atamalarni tenglashtirib bo'lmaydi. Birinchi holda, biz ma'lum bir protokol haqida gapiramiz, ikkinchisida - bu protokol boshqalar bilan birgalikda ishlatilishi mumkin bo'lgan texnologiya haqida, masalan, MGCP. Tegishli parallel - bu avtomobillar. Ushbu taqqoslashda IP - bu Toyota, ya'ni butun brend va SIP - Camry, ma'lum bir model.

Inglizcha qisqartma "sessiyani boshlash protokoli" degan ma'noni anglatadi, uni "sessiyani o'rnatish protokoli" deb tarjima qilish mumkin. Bu uning funksionalligini juda aniq tavsiflaydi: abonentni ro'yxatdan o'tkazish, suhbatni o'z vaqtida boshlash va tugatish.

Ish printsipi

SIP telefoniyasining ishlash algoritmi quyidagicha ko'rinadi:

  • Tegishli qurilma yoki protokolni qo'llab-quvvatlaydigan maxsus dastur yordamida qo'ng'iroq qiluvchiga ovozli xabarni uzatish;
  • Kodeklar yordamida xabarni yozib olish, uni analog shakldan raqamli shaklga o'tkazish, kanaldagi yukni kamaytirish uchun uni siqish, trafik va tarmoqli kengligini tejash;
  • Ma'lumotni qabul qiluvchi qurilmaga o'tkazish;
  • IP manzillar, raqamlar yordamida qurilmalarni ulash;
  • Raqamli oqimni tushunarli nutqqa aylantiradigan ma'lumotlarni teskari aylantirish.

Telefoniya tuzilishi

Zamonaviy telefon tarmoqlarida abonentlar o'rtasidagi o'zaro aloqa "mijoz-server" tamoyili bo'yicha amalga oshiriladi. Strukturani tashkil etuvchi asosiy elementlar quyidagilardir:

  • Terminallar. Qo'ng'iroqlarni qabul qilish va qilish uchun abonent qurilmalari ishlatiladi. Protokolni qo‘llab-quvvatlaydigan maxsus telefonlardan ham, tegishli ilova oldindan o‘rnatilgan oddiy Android smartfonlaridan ham foydalanish joiz.
  • Proksi-server. Vazifa - abonent so'rovlarini qabul qilish, ularni qayta ishlash va qo'ng'iroqlarni to'g'ri taqsimlash, aloqa kanallarining ortiqcha yuklanishini bartaraf etish.
  • Serverni qayta yo'naltirish. Muayyan abonent bilan aloqa o'rnatish uchun zarur.
  • Geolokatsiyani aniqlash serveri. U abonent tarmoq manzili mavjud bo'lib qolishi uchun harakat qilganda ishlatiladi.

Butun SIP telefoniya tuzilishining to'g'ri ishlashi uchun asosiy talab Internetga barqaror ulanishdir. Yuqori tezlik talab qilinmaydi - soniyada 100 kilobit etarli. Uskunani sotib olish ham majburiy emas. Texnologiyaning barcha afzalliklarini qadrlash uchun provayder bilan shartnoma imzolash va virtual PBXga ulanish kifoya.

SIP

Dasturiy-apparat kompleksi

SIP telefoniyasi maxsus qurilmalarni sotib olishni talab qilmaydi. Pulni tejash uchun siz tarmoqqa kirish imkoniyatiga ega IP-shlyuzlarga ulangan standart telefonlardan, shaxsiy kompyuterlar, noutbuklar yoki hatto tegishli dasturiy ta'minot o'rnatilgan mobil qurilmalar, planshetlar va smartfonlar, SIP mijozlari, dasturiy telefonlardan foydalanishingiz mumkin.

Tanlash uchun tavsiyalar

Byudjetni iloji boricha oqilona sarflashga majbur bo'lgan kichik kompaniyalar SIP infratuzilmasiga sarmoya kiritishlari shart emas. O'zingizni standart ofis uskunalari, o'rnatilgan ilovalarga ega kompyuterlar va muntazam ravishda ish safarlariga boradigan va ofisdan tashqarida ishlaydigan xodimlar uchun - smartfonlar bilan cheklash yaxshiroqdir.

Yirik kompaniyalar va qo'ng'iroq markazlariga, albatta, bir marta bosish orqali kerakli funktsiyani faollashtirishga imkon beruvchi konferentsiyalar va video qo'ng'iroqlarni qo'llab-quvvatlaydigan ixtisoslashtirilgan SIP telefonlarini o'z ichiga olgan jiddiyroq texnik vositalardan foydalanish tavsiya etiladi. Uskunaning narxi ancha yuqori, ammo bu uning funksionalligi, operator uchun qulayligi va maksimal ishonchliligi bilan oqlanadi.

Ilova sohalari

SIP telefoniya ishi mijozlar, mijozlar, biznes hamkorlar bilan doimiy masofaviy aloqani talab qiladigan har qanday tashkilot uchun 100% mos keladi va biznes masalalarini o'z vaqtida hal qilmasdan mumkin emas. Avvalo, quyidagi korxonalarni ta'kidlash kerak:

  • Tijorat tashkilotlari, turli o'lchamdagi va fokusli ofislar. SIP nafaqat xodimlar va mijozlar o'rtasida aloqa o'rnatishga yordam beradi, balki barcha bo'limlar va agentliklar o'rtasida to'g'ri hamkorlikni ta'minlaydi.
  • Call markazlari. Yaxshi tashkil etilgan tizim bunday korxonalarga eng katta hajmdagi qoʻngʻiroqlarni ishonchli boshqarish imkonini beradi, ularning aniq, aniq yoʻnalishi va manzilini kafolatlaydi.
  • Kichik rivojlanayotgan kompaniyalar. Virtual PBX-dan foydalanganda SIP-ni amalga oshirish muhim boshlang'ich sarmoyalarni yoki apparat modullarini sotib olishni talab qilmaydi. Shu bilan birga, biznesni rivojlantirish bilan birga tizimni osongina takomillashtirish mumkin.

Afzalliklar

Korxonalarning SIP telefoniyaga tobora ko'proq murojaat qilishining asosiy sababi bu byudjetlarni optimallashtirish va aloqa xarajatlarini kamaytirish orqali pulni tejash qobiliyatidir. Tasdiqlangan provayder bilan shartnoma tuzish, narx va xizmatlar assortimentida muvozanatlashgan maqbul tarif rejasini tanlash kifoya. Uskunani sotib olishga sarmoya kiritishning hojati yo'q, texnik xizmat ko'rsatish xodimlarini yollash, ular uskunaning xizmat ko'rsatish qobiliyatini nazorat qiladi, uni sozlashadi - bularning barchasi provayderning mas'uliyatidir.

Yangi aloqa formatining boshqa muhim afzalliklari quyidagilardan iborat:

  • Modernizatsiya qulayligi. Agar biznes tizimdan "o'sib ketgan" bo'lsa, u endi uning ehtiyojlarini qondirmaydi, kengaytirish oson. Siz ham alohida raqamlarni, ham butun aloqa kanallarini qo'shishingiz mumkin.
  • Mobillik. SIP ma'lum bir nuqtaga, joylashuvga yoki statsionar qurilmaga bog'lanish zaruratini yo'q qiladi. Xodimlar xizmat safarlarida telefoniyadan foydalanishda davom etishlari mumkin; tashkilot ko'chganda, barcha raqamlar va shunga mos ravishda o'rnatilgan mijozlar bazalari saqlanib qoladi.
  • Ulanish sifati. Nutq aniq, shovqinsiz, tiqilinchsiz va buzilishsiz uzatiladi. Bu SIP ni analog liniyalardan sifat jihatidan ajratib turadi, bu erda signal hatto minimal tashqi ta'sirlarga, radio shovqinlarga va elektromagnit maydonlarga ham ta'sir qiladi.
  • Samarali qayta yo'naltirish. Uning sozlamalari juda o'zgaruvchan. Misol uchun, agar menejer ishda bo'lmasa, mijozning qo'ng'irog'i uning shaxsiy raqamiga yo'naltirilishi yoki ovozli yordamchiga o'tkazilishi mumkin. Boshqa ko'plab stsenariylar qo'llab-quvvatlanadi.
  • Har qanday raqamlar bilan o'zaro aloqa. Operatorlar geografik joylashuvidan qat'i nazar, barcha raqamlardan, shahar va mobil telefonlardan qo'ng'iroqlarni amalga oshiradilar va qabul qiladilar.
  • Ishga tushirish tezligi. Siz provayder bilan shartnoma imzolaganingizdan so'ng darhol SIP telefoniyadan foydalanishingiz mumkin.
SIP

Qo'shimcha funktsiyalar

Yordamchi funktsiyalarning ko'pligi ham zamonaviy texnologiyalarning afzalligi sifatida ko'rib chiqilishi kerak, ammo ularni batafsilroq ko'rib chiqish kerak - ularning soni juda katta. Biznes uchun eng katta qadriyat - bu IT-tizimlar, korporativ ma'lumotlar bazalari, CRM bilan sinxronlash qobiliyati, bu savdo bo'limi, menejment va mijozlar bilan doimiy aloqada bo'lishi kerak bo'lgan boshqa mutaxassislarning ishini avtomatlashtiradi.

Sinxronlashtirilgandan so'ng, juda ko'p imkoniyatlar ochiladi, jumladan:

  • Xodimlarning mijoz bilan o'zaro munosabatlari stsenariysiga rioya qilish yoki yo'qligini aniqlash uchun suhbatlarni yozib olish, ularning professionalligi va o'z vazifalariga mas'uliyat bilan munosabatda bo'lish. Ba'zi menejerlar dialoglarni shaxsan tahlil qilmaydi, buni qo'l ostidagilarga topshirmaydi, balki imkon qadar aniq va xolis bo'lgan sun'iy intellekt tizimlarini amalga oshiradi.
  • Kiruvchi qo'ng'iroq paytida mijoz kartasini avtomatik ochish. Menejer kim bilan shug'ullanayotganini darhol tushunadi, buyruqlarni, mumkin bo'lgan savollarni va suhbatdoshning talablarini ko'radi. Bu umumiy xizmat sifatini yaxshilaydi.
  • Qo'ng'iroqlar "jurnalini" yuritish. Suhbat yozuvlarida bo'lgani kabi, jurnallarni tahlil qilish intizomni yaxshilashga yordam beradi, rejalarni bajarmaslik, ishda qatnashmaslik va kompaniyaning moliyaviy faoliyatiga salbiy ta'sir ko'rsatadigan boshqa qoidabuzarliklarni bartaraf etadi.
SIP

Alternativlar

SIP Internet-telefoniya uchun mos keladigan yagona protokol emas. Eng yaqin analoglardan biri H.323, ammo u eskirgan deb hisoblanadi, qulaylik, sozlamalarning o'zgaruvchanligi jihatidan zamonaviy ishlanmalardan ancha past va katta multimedia fayllarini uzatish uchun juda mos kelmaydi. Agar korxona trafikni tejash va aloqa kanallarini tushirish kabi o'tkir muammoga duch kelsa, ushbu muammoni hal qilish uchun maxsus ishlab chiqilgan IAX2 protokoli yaxshi tanlov bo'ladi.

Xulosa qilish

SIP telefoniyasi, Internet orqali ovozli qo'ng'iroqlarni amalga oshirish imkonini beruvchi boshqa texnologiyalar singari, juda qulay, biznes ehtiyojlarini qondiradi va korxonaning rentabelligi va maqomini yangi bosqichga ko'tarishga yordam beradi.

SIP - bu eng ishonchli va universal protokol bo'lib, uning imkoniyatlari ovozli qo'ng'iroqlar bilan cheklanmaydi. Matnli xabarlarni, multimedia fayllarini uzatish va ommaviy konferentsiyalar o'tkazish uchun javob beradi.

Ommabop savollarga javoblar

Xizmatdan qanchalik tez foydalanishni boshlashim mumkin?

Foydalanuvchi hisobi ariza topshirilgandan so‘ng darhol ochiladi.

Toʻlovni amalga oshirganingizdan soʻng darhol xizmatdan foydalanishni boshlashingiz mumkin.

Maqola muallifi:

user

Bosh muharrir

Danaev Almaz