Ofisda IP-telefoniyani sozlash - uni korxonada qanday qilish kerak
O'qing - 12 мин.
Maqola o'qildi - 55 раз
Yangilangan - 29.04.2025
Chop etilgan - 29.04.2025

Ofisda IP telefoniyani sozlash - bosqichma-bosqich ko'rsatmalar

Ofisda IP telefoniyani sozlash

Chatbotlarning rivojlanishiga, onlayn-do'konlarda va boshqa saytlarda mijozga operator bilan aloqa qilmasdan buyurtma berish va turli savollarga javob olish imkonini beruvchi maxsus aloqa shakllarining faol joriy etilishiga qaramay, ko'pchilik mijozlar "jonli" maslahatchilar bilan gaplashishni afzal ko'rishadi.

Potentsial mijozlarning raqobatchilarga ketishining oldini olish, daromadlarini yo'qotmaslik va obro'sini mustahkamlash uchun tashkilot ofisda IP telefoniyani joriy etish haqida o'ylashi kerak. Bu tizimdan unumli foydalanish, albatta, u to‘g‘ri sozlangan taqdirdagina mumkin bo‘ladi. Buni qanday qilish kerak?

Tushuncha

IP telefoniya - bu Internet protokollari orqali ovozli qo'ng'iroqlarni amalga oshirish imkonini beruvchi texnologiya. U ikki tomonlama konvertatsiya qilish printsipiga asoslanadi: analog ovozli signal raqamli signalga aylanadi va qabul qiluvchi abonent qurilmasida - aksincha.

Ushbu aloqa usuli geografik cheklovlarni olib tashlaydi. Statsionar qurilmaga ulanish shart emas; istalgan joydan telefoniyadan foydalanishingiz mumkin, faqat maxsus dastur bilan internetga ulangan smartfon kerak bo'ladi. Albatta, ixtisoslashtirilgan IP telefonlar, shuningdek, universal, kompyuter va noutbuklar kabi boshqa apparat komponentlari asosida tizimni qurish mumkin. O'rnatishda ushbu fikrlarning barchasini hisobga olish kerak.

Afzalliklar

Faoliyati foyda olishga qaratilgan ofis, tijorat tuzilmasi yoki boshqa korxona uchun Internet-telefoniyaning qiymati uning quyidagi afzalliklari bilan izohlanadi:

  • Qo'ng'iroqlarning minimal narxi. Aksariyat hollarda ular bepul, baʼzi hollarda esa standart telefon liniyalaridan foydalangandan koʻra pastroq boʻladi.
  • Mobillik. Xodimlar telefoniyadan nafaqat ish joyida, ofisida, balki yo'lda ham foydalanishlari mumkin. Asosiy shart - barqaror Internetga kirish. Mobillik - bu tashkilotni ko'chirishni sezilarli darajada osonlashtiradigan sifat. Mijozlar bazasini qayta shakllantirish, katta moliyaviy yo'qotishlarni ko'tarish, doimiy mijozlar va hamkorlarni raqamlar o'zgarishi haqida xabardor qilishning hojati yo'q, chunki ular o'zgarishsiz qoladi.
  • Kengaytirilgan imkoniyatlar. Internet-telefoniya biznes uchun foydali bo'lgan ko'plab funktsiyalarni qo'llab-quvvatlaydi. Misol uchun, agar bepul operatorlar bo'lmasa, qo'ng'iroq qiluvchi ovozli yordamchiga o'tkaziladi. CRM-ga yangi mijoz ma'lumotlarini avtomatik ravishda qo'shish, shuningdek, qo'ng'iroq qiluvchi haqidagi ma'lumotlarni ko'rsatish ham mavjud, shunda operator u kim bilan ishlayotganini darhol bilib oladi va suhbatdoshning ehtiyojlari va holatini keraksiz so'zlar va tushuntirishlarsiz tushunadi.

IP telefoniya sxemalari

Internet-telefoniyani o'rnatishning o'ziga xos xususiyatlari uning sxemasi va strukturaviy xususiyatlari bilan belgilanadi. Tijorat korxonangiz ko'lamiga, faoliyatining o'ziga xos xususiyatlariga, u taqdim etayotgan xizmatlarga va mijozlar bazasiga 100% mos keladigan yechimni tanlash imkonini beruvchi bir nechta variantlar mavjud. Sxemalarning har biri batafsilroq ko'rib chiqilishi kerak.

Kompyuter-kompyuter

Bunday holda, ulanish ikkita shaxsiy kompyuter yoki noutbuk o'rtasida o'rnatiladi. Buni tarmoqqa barqaror kirish, kompyuterga ulangan eshitish vositasi va ovozli qo'ng'iroqlar, video qo'ng'iroqlarni amalga oshirish va qabul qilish hamda multimedia fayllarini yuborish imkonini beruvchi o'rnatilgan dastur, dasturiy telefon mavjud bo'lganda amalga oshirilishi mumkin.

Bu asosiy vazifalarni bajaradigan, ma'lumotlarni qayta ishlaydigan va uzatuvchi dasturiy ta'minot. Agar kerak bo'lsa, siz kompyuteringizdan boshqa abonent qurilmalariga, masalan, smartfonlarga ham ulanishingiz mumkin.

SIP

Kompyuter-telefon

Eng keng tarqalgan sxemalardan biri. Buning ajablanarli joyi yo'q, chunki ko'pchilik mijozlar smartfonlar yordamida operatorlarga murojaat qilishni afzal ko'rishadi. Aloqa algoritmi quyidagicha ko'rinadi:

  • Kompyuterdan qo'ng'iroq IP telefoniya xizmatlarini ko'rsatuvchi tashkilotning SIP serveriga qabul qilinadi.
  • Telefon operatori tarmog'iga qo'ng'iroqni yo'naltirish.
  • Qo'ng'iroqlarni yo'naltirish, qo'ng'iroqni qabul qilgan operator xizmat ko'rsatuvchi abonentga yoki raqamga qarab boshqa mahalliy, mintaqaviy yoki xorijiy tashkilotga o'tkazish.

Agar qo'ng'iroq smartfondan boshlangan bo'lsa, teskari algoritm amalga oshiriladi.

Telefon-telefon

Ofis operatorlari shlyuzlarga ulangan IP va standart telefonlardan foydalanadilar, bu ularga mobil va shahar raqamlariga qo'ng'iroq qilish imkonini beradi. Bunday tizimdan foydalanishning optimal varianti virtual telefoniyadan foydalanish bo'lib, u nafaqat qo'shni shaharlarga, viloyatlarga, balki minimal tariflarga ega mamlakatlarga ham qo'ng'iroq qilish imkonini beradi. Aloqa sifati eng yuqori darajada, kechikishlar yoki boshqa muammolar yo'q.

PBX: ofis yoki virtualmi?

IP-telefoniyani o'rnatishning o'ziga xos xususiyatlari PBX xususiyatlari bilan belgilanadi. Standart variant - bu analog, raqamli va kombinatsiyalangan modifikatsiyalarda taqdim etilgan ofis stantsiyalari, shuningdek, vazifalari kompyuter yoki noutbukga yuklangan server.

ATSning ishlash printsipi uning xususiyatlariga bog'liq. Masalan, raqamli modellarda analog signalni raqamli signalga oldindan o'zgartirish sodir bo'ladi, gibrid modellarda esa bu talab qilinmaydi, bu har qanday telefon apparatlari, analog va tizimlar bilan kommutatsiyaning ko'p qirrali va qulayligini ta'minlaydi.

Ofis ATSni o'rnatishda e'tiborga olish kerak bo'lgan asosiy fikrlar quyidagilardir:

  • Ulanish uchun bepul FXO portlarining mavjudligi. Oʻtishdan keyin qoʻngʻiroqlarni toʻgʻri taqsimlash uchun kerakli marshrutni belgilashingiz kerak.
  • Tegishli dasturiy ta'minotni o'rnatish. Kichkina ofislar uchun bepul dasturlar etarli bo'ladi, lekin yirik tashkilotlar kengaytirilgan funksionallik, ko'p kanalli raqamlarni qo'llab-quvvatlash va qo'ng'iroqlarni boshqa raqamga yo'naltirishni ulash qobiliyatiga ega pullik nashrlarga e'tibor qaratishlari kerak.
  • Raqamlarni to'g'ri belgilash. Bu qayta yo'naltirishning aniqligi va samaradorligi uchun zarur.

Virtual PBX

Virtual PBX ofisda IP-telefoniyani ulashning qulayroq variantidir. Kompaniya jihozlarga yoki vaqtga pul sarflashi shart emas; serverlar provayderlar tomonidan taqdim etiladi va xizmat ko'rsatadi. Sizga kerak bo'lgan yagona narsa bu telefonlar, ular dasturiy telefonlar, shaxsiy kompyuterda o'rnatilgan dasturlar yoki maxsus IP qurilmalari bo'lishi mumkin.

Sxema barcha qo'ng'iroqlarni abonent qurilmalariga tarqatadigan bulutli server tomonidan qabul qilinishini nazarda tutadi. Nozik sozlash tafsilotlari provayder tomonidan taqdim etilgan imkoniyatlar bilan belgilanadi. Masalan, virtual PBX API interfeysi yordamida CRM va tashkilot tomonidan talab qilinadigan boshqa ilovalar va tizimlar bilan sinxronlash mumkin. Ko'p funktsionallikdan tashqari, virtual PBXning quyidagi afzalliklarini ta'kidlash kerak:

  • Ko'p kanalli, federal va esda qolarli va mijozlar ishonchini oshiradigan boshqa raqamlarni qo'llab-quvvatlash.
  • Provayderlar tomonidan taklif etilayotgan turli tarif rejalari, bu har bir kompaniyaga narx va xizmatlar assortimenti bo‘yicha muvozanatli variantni tanlash imkonini beradi.
  • Xizmat ko'rsatish qulayligi. Konfiguratsiya, boshqa xizmat operatsiyalari kabi, provayderning mas'uliyat sohasidir, shuning uchun tashkilot yuqori maosh oladigan ma'murlarni va ish haqini to'lashga majbur bo'lgan boshqa mutaxassislarni ishga olishi shart emas.
SIP

Amalga kiritish va sozlash algoritmi

Internet-telefoniyani tijorat tashkilotida yoki ofisda ulashda siz quyidagi algoritmga rioya qilishingiz kerak:

  • Internetga ulanish, aloqa xizmatlari uchun shartnoma tuzish. Shu bilan birga, kirish tezligi korxona faoliyatining haqiqiy ehtiyojlari va ko'lamiga mos kelishi kerak. Kichik kompaniya juda oddiy tarif rejasidan qoniqish hosil qiladi, yirik kompaniya esa maxsus optik tolali liniyadan foydalanadi.
  • Ofis ATSni o'rnatish yoki virtual telefon almashinuvi xizmatlarini ko'rsatuvchi kompaniya bilan shartnoma tuzish. Ikkinchi variant afzalroq, asosiysi - mavjud byudjet, rejalashtirilgan xarajatlar, IP telefoniyadan foydalanadigan operatorlar sonini hisobga olgan holda, uning obro'si, maqomi va tarif rejasidan kelib chiqqan holda to'g'ri provayderni tanlashdir.
  • Uskunani tanlash va sotib olish. To'plam PBX formati bilan belgilanadi. Ofis tizimidan foydalanganda, siz apparat uchun katta pul sarflashingiz kerak bo'ladi, lekin virtual tizimdan foydalanganda siz o'zingizni dasturiy ta'minot bilan cheklashingiz mumkin, bu esa xarajatlarni sezilarli darajada kamaytiradi.
  • Yakuniy sozlash, tashkilotning samarali ishlashi uchun zarur bo'lgan qo'shimcha funktsiyalarni ulash. Bu holatda ko'plab variantlar mavjud: CRM bilan sinxronlash, ovozli yordamchilardan foydalanish, qo'ng'iroqlarni yozishni avtomatlashtirish yoki hatto qo'ng'iroqlarni tahlil qiladigan, operatorlarning malakasini aniqlaydigan va xatolarni aniqlaydigan sun'iy intellekt tizimlarini joriy etish. Neyron tarmoqlar faol sur'atlarda rivojlanmoqda, shuning uchun yildan-yilga ularga ko'proq va ko'proq vazifalar qo'yilishi, operatorlarni odatiy harakatlarni bajarish zaruratidan ozod qilish va ularning vakolatlaridan samaraliroq foydalanish imkonini beradi.
SIP

Xulosa qilish

Ofisdagi IP-telefoniyaning afzalliklari har qanday tashkilot uchun, uning faoliyati ko'lamidan qat'i nazar, u kichik tijorat firmasi yoki o'n minglab mijozlar bazasiga ega yirik korxona uchun ochiqdir. SIP protokoli ushbu texnologiyadan nafaqat ovozli qo'ng'iroqlar uchun, balki multimedia fayllari, fotosuratlar, tasvirlar va videolarni uzatish uchun ham foydalanishga yordam beradi.

Formatni klassik analog telefoniya bilan taqqoslash quyidagi afzalliklarni ko'rsatadi:

  • Qo'ng'iroqlarning minimal narxi;
  • Muayyan statsionar uskunaga bog'lanmagan;
  • Oson sozlash va o'rnatish;
  • Har xil imkoniyatlar, koʻp yordamchi funksiyalar.

Internet-telefoniyani amalga oshirishning eng oqilona varianti bulutga asoslangan virtual PBX hisoblanadi. Ushbu yondashuv sozlash va texnik xizmat ko'rsatishni soddalashtiradi, korxona resurslarini tejaydi va funksionallik, ishonchlilik va aloqa sifati bilan bog'liq har qanday muammolarni bartaraf qiladi.

Ommabop savollarga javoblar

Xizmatdan qanchalik tez foydalanishni boshlashim mumkin?

Foydalanuvchi hisobi ariza topshirilgandan so‘ng darhol ochiladi.

Toʻlovni amalga oshirganingizdan soʻng darhol xizmatdan foydalanishni boshlashingiz mumkin.

Maqola muallifi:

user

Bosh muharrir

Danaev Almaz